Cestovanie po Albánsku - Elbasan, Pogradec

by - nedeľa, augusta 14, 2016


"Dosť bolo leňošenia a dovolenkovania!" Povedala som si a pustila sa do práce. Nie len ja, ale i blog MargiFashion mal menšiu dovolenku, preto sa za posledné obdobie neobjavil žiaden nový príspevok. Občas je potrebné urobiť si menšiu prestávku a načerpať energiu a nové inšpirácie. Každopádne som späť! 

Naša (mám na mysli seba a manžela) tohoročná dovolenka trvala neuveriteľných 18 dní a každý deň sme sa snažili využiť naplno. Okrem leňošenia na pláži a pri bazéne sme navštívili 6 miest, precestovali 750 km naprieč Albániou a nafotili takmer 800 fotografií. Jednotlivé príspevky vám preto budem dávkovať postupne. Začnem pekne od začiatku a to pondelkom, kedy sme vyrazili na juh. Cieľovými stanicami boli mestá Elbasan a Pogradec.  

Elbasan

Našou prvou zastávkou bolo mesto Elbasan, ktoré je od hlavného mesta Tirany vzdialené 43 km. Bolo približne desať hodím, keď sme dorazili do centra mesta, kde to žilo naplno. Všade veľa ľudí a samozrejme áut, takže nájsť miesto na parkovanie bolo pomerne náročné. Pošťastilo sa a tak sme hneď vyrazili na obhliadku centra. Prechádzali sme uličkou, ktorú lemovali bary, reštaurácie a rôzne obchody. Čo ma zarazilo asi najviac, boli preplnené terasy kaviarní. Asi si poviete, čo je na tom zvláštne? V hlave sa mi vynorili hneď dve otázky? "To nikto nepracuje? Veď je pondelok ráno." Za ďalšie - 90% osadenstva tvorili muži. Ťažko povedať, ako to tam chodí. Odpovede som sa nedopátrala.

Prechádzať sa po meste pri teplote 34°C bolo pomerne náročné. Po chvíli sme to teda vzdali a zamierili do kaviarne, ktorá mala nádhernú terasu s výhľadom na celé mesto. Teraz sme ho mali ako na dlani a mohli sme sa kochať výhľadom.

Čo je na Elbasane zaujímavé? 

Historické centrum a opevnenie, ktoré ostalo zachované. Dozvedela som sa, že v 2. storočí pred naším letopočtom tu bola vybudovaná rímska cesta s názvom Via Egnata, ktorá spájala pobrežie Jadranského mora s Byzanciou. Až neskôr (v 3. alebo 4. storočí) sa mesto postupne začalo rozrastať a dostalo podobu skutočného mesta. Pred nájazdmi nepriateľov ho chránilo opevnenie s rozlohou zhruba 300 m2.








Pogradec

Od mesta Elbasan do Pogradec nás delilo zhruba 84 km. Cestu sme si spríjemnili hudbou, ako inak Albánskou a ja som sa kochala krásnou prírodou navôkol. Po hodine a pol som ho už z diaľky videla a bol to nádherný pohľad. Zastali sme na okraji cesty a vychutnávali si výhľad. 

Pogradec sme si ako miesto našej druhej zastávky vybrali vďaka Ohridskému jazeru. To lemovala kamenitá pláž a mnoho Albáncov tu trávi letnú dovolenku. Mesto nás však neprivítalo s otvorenou náručou. Po tom, čo sme sa k jazeru dotrmácali cestami v nie práve najlepšej kondícií, obloha sa zatiahla a spustil sa lejak. Povedali sme si, že to bude len menšia letná prehánka a tak sme zamierili do najbližšej reštaurácie s výhľadom na jazero. 

Po zhruba dvoch hodinách búrka ustála a my sme sa konečne mohli vydať na prechádzku promenádou, ktorá sa tiahla pobrežím Ohridského jazera. Už nebolo tak teplo a voda nebola najčistejšia, takže sme nemali možnosť sa kúpať. Celkovo vo mne Pogradec zanechal zmiešané pocity - na jednej stane nádherná príroda, na druhej viditeľný nedostatok finančných prostriedkov k vybudovaniu turistického ruchu. 

Cestovateľský outfit

Nad výberom outfitu som veľmi dlho nepremýšľala. "Conversky" boli mojou jasnou voľbou a denimové šortky tiež. Otcova košeľa, ktorej zrodenie ste mali možnosť vidieť v jenom z mojich príspevkov sa stala mojim obľúbeným letným kúskom. Je vzdušná a pohodlná zároveň, takže bolo ihneď rozhodnuté. Za mňa ideálny cestovateľský look.







You May Also Like

4 komentářů

  1. Krásne fotky, teším sa na ďalšie "diely" cestovateľského seriálu ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nádherné fotky, chválím outift:) O dovolené v Albánii jsem taky dlouho uvažovala, nakonec vyhrála ale Itálie, i když nepopírám, že i do Albánie se ráda někdy podívám :)
    ...Instantní krása...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krasne fotky, vyzera to ze ste si to pekne uzili. ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.