Plánujeme letnú dovolenku

by - štvrtok, júla 14, 2016


Letná dovolenka, niekto ju má už za sebou, niekoho ešte len čaká. Ja patrím do druhej skupiny a už netrpezlivo odrátavam dni odletu do raja. Kam to bude? Do Albánska! Pre niektoho originálne miesto, pre mňa krajina, ktorú navštevujem pravidelne. Ako už niektorí z vás viete, môj manžel je Albánec.

Tento rok sme sa rozhodli jeho domovinu preskúmať trochu viac. Prenajali sme si auto a momentálne pripravujeme plán cesty a mestá, ktoré chceme navštíviť. Na našom zozname je napríklad mestečko Durres, Elbasan, Pogradec či Korca. Neviem čo nás tam čaká, ale o to viac sa teším. Vo voľných chvíľach googlim a predstavujem si samú seba ako kráčam uličkami, ochutnávam miestne špeciality a spoznávam nepoznané. Okrem cestovania nás čaká ešte jedna veľmi príjemná záležitosť a tou je svadba. Šaty už mám - sú úžasné a ja sa teším na to, keď vám ich ukážem. Už len kúpiť topánky (zatiaľ hľadám márne) a doplnky. Posledné dni dovolenky sa už len "vycapíme" na pláž (ešte neviem presne kam) a budeme si užívať slniečko, osviežujúce drinky a sladké nič nerobenie. Samozrejme všetko zdokumentujem a vy sa postupne možete tešiť na články z jednotlivých miest, svadby i pláže.

Ak svoju dovolenku ešte len plánujete a stále ste sa nerozhodli, kam tento rok vyrazíte, ponúkam vám zopár fotografií a riadkov z miest, ktoré som v Albánsku v minulosti navštívila. Možno vás to inšpiruje.

Drymades

Miesto, ktoré som navštívila v lete 2013 a ostala som v nemom úžase. "Prečo sme boli minulý rok na Mallorke?" nechápavo som sa pýtala manžela, keď sme dorazili na miesto. Priznám sa, že cesta mi dala poriadne zabrať. Z hlavného mesta Tirany sme cestovali takmer 4 hodiny autobusom. Posledná časť cesty viedla cez hory a poviem vám, že som sa celú cestu modlila, aby sme to prežili. Úzka cestička, šofér, ktorý počas cesty jedol, fajčil ... proste zvládal všetko. Pri pohľade z okna som videla útesy. Brrr ešte teraz mi behá mráz po chrbte, keď si na to spomeniem. Avšak po príchode na miesto som na všetko zabudla. Pred sebou som videla kamenistú pláž, priezračné azúrové more a za chrbtom hory.

Ubytovaný sme boli v bungalove - priestranná izba s toaletou a sprchou. Vonku lehátka na odpočinok s nádherným výhľadom na more. Na raňajky sme chodievali do rezortu, pod ktorý bungalovy patrili. Bol tam i bazén, ktorý sme mali možnosť využiť. Inak sme sa stravovali v rôznych reštauráciách v okolí. Všade varili veľmi chutne - čerstvé ryby či morské plody, zelenina i ovocie. Stravovanie tam bolo za primerané ceny - najete sa tu lacnejšie ako v Prahe.






Saranda

O rok neskôr naša cesta viedla opäť do Albánska. Rok 2014 bol pre nás významný hlavne tým, že sa tu konala naša svadba. Už keď sme cestoval takú dlhú cestu, je logické, že sme tu strávili i letnú dovolenku. Destináciou odpočinku sa tento krát pre nás stala Saranda. 

Saranda je prímorské mesto, ktoré má zhruba 30.000 obyvateľov. Za posledné roky sa poriadne rozrástlo. Pribudlo mnoho nových hotelov a stále pribúdajú nové, až som mala pocit, že tých hotelov je nejako príliš. V porovnaní s Drymades je Saranda viac zaľudnená. Je tu viaž príležitostí čo sa týka zábavy, reštaurácií či barov. Proste to tu žije naplno. 

Náš hotel bol priamo na pláži. Z balkóna sme mali nádherný výhľad na more a hneď oproti sme mohli vidieť grécky ostrov Korfu. Tam sme sa pôvodne chystali na jednodenný výlet. Bohužiaľ naše cestovné doklady ostali v Tirane. 

Zmarený výlet na Korfu sme si vynahradili návštevou malej dedinky Ksamil, kde nás čakali nádherné pláže a božský pokoj. Okrem nádhernej prírody a azúrovo čistého mora sme mali možnosť vidieť vykopávky antického mesta Butrint. Bolo tam rozhodne pokojnejšia ako v Sarande - omnoho menej ľudí. Dostali sme sa tam autobusom. Tu jazdia prevažne súkromné linky a lístok sa platí na mieste (zanedbateľná čiastka). Odporúčam sa potom spýtať, ako často autobus jazdí a kedy je naplánovaná cesta späť. Čo sa týka dopravy, tam je mnohé čo zlepšovať a presný čas je pre nich neznámi pojem. 








You May Also Like

5 komentářů

  1. Krasne fotky �� a krasne vlasy. Nahodou odstin barvy nevis?? Moc Ti to slusi ��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za milý komentár Markéta. Bohužiaľ odtieň farby si už nepamätám. Je to fotka spred dvoch rokov :(

      Odstrániť
  2. Nevadí, já si to myslela :-). Já jen, že by se mi moc pasovala :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hi MArgi! I discovered your blog on Lookbook and I fanned you. I'm Eni, (albanian) blogger from Italy and i Hope you follow me too. I like very much these place and not only beacause is my land. These beach are really amazing!!! Have a nice day, kisses,
    Eni

    Eniwhere Fashion
    Eniwhere Fashion Facebook

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.